• Nederlands
  • English
  • France
  • Deutch
slogan

Black Garlic wint Baanbreker award

woensdag 01 oktober 2014

De Horeca Expo in Gent is dé vakbeurs voor iedere horeca-professional. Met meer dan 600 bedrijven/exposanten en zo'n 50.000 bezoekers is deze beurs leading voor de Belgische gastronomie. Ieder jaar selecteert de professionele jury van de Horeca Expo in Gent winnaars van de Baanbrekers en Innovation Awards. Bresc won dit jaar met de Black Garlic puree de Baanbreker in de categorie Food. 


Volgens de jury vormt de Bresc zwarte knoflookpuree in alle opzichten een trendsettende vernieuwing en een baanbrekende vooruitgang omwille van de laagdrempeligheid van de zwarte knoflook voor de main stream horeca. Bovendien vermijdt deze puree verlies en heeft het een langere houdbaarheid. Zwarte knoflook ontstaat doordat de knoflookbol wordt gefermenteerd. Dit zorgt voor de diep zwarte kleur en de zachte smaak die doet denken aan een kruidige bouillon. De Black Garlic speelt hiermee in op de gastronomische trend: natuurlijke smaakmakers.

Voor meer informatie over de Horeca Expo Gent en de baanbrekers zie horecaexpo.be

Klik hier voor het downloaden van de PDF-folder.

2luik black garlic en logo horeca expo

 

< Terug naar overzicht