• Nederlands
  • English
  • France
  • Deutch
slogan

Knofappel Aardlook

foto: Aardappelwereld magazine
vrijdag 10 oktober 2014

Op de Folie Culinaire in Maastricht presenteerde de Saisonnier het boek Knofappel Aardlook. Zoals de naam al doet blijken is het boek een ode aan de twee ‘meest miskende’ producten uit de keuken, namelijk knoflook en aardappel. Het zijn dermate gewone producten dat men niet altijd stilstaat bij hun prachtige eigenschappen en achtergronden. 

Ook op basis van smaak en aromaprofielen zijn deze twee vrienden in het echt met elkaar verbonden. 

Vanuit Foodpairing, het bedrijf dat ingrediënten aan elkaar koppelt op basis van aromaprofielen, wordt namelijk het aroma ‘geroosterd’ in zowel knoflook als aardappel aangeven. Dit maakt dat op basis van moleculair onderzoek knoflook en aardappel een match zijn. 

Knofappel Aardlook is geschreven door Norbert Koreman, eigenaar van het vakblad voor de gastronomie, de Culinaire Saisonnier. Voor meer informatie ga naar www.saisonnier.net. Geïnspireerd door 12 Nederlandse en Vlaamse topchefs van de nieuwe generatie, met de kennis over knoflook verkregen vanuit Bresc en de ins and outs over aardappelen vanuit HZPC, heeft Norbert het boek gemaakt tot een waar collectors item voor de fan van deze twee vrienden. 

Naast achtergrondinformatie bestaat het boek vooral uit recepten en prachtige foto’s van de gerechten die de bekende chefs hebben gemaakt. Hun visie over de twee producten, de nostalgie die ze met zich meebrengen en het gebruik ervan in de keuken zijn allemaal vastgelegd en geeft daarmee de knoflook en de aardappel het podium dat ze verdienen. 

Knofappel Aardlook – de twee smaakvrienden.                          foto rechts: Aardappelwereld magazine

            

< Terug naar overzicht